top of page

10 vragen aan Jaike Belfor en Claes Iversen


Jaike Belfor en Claes Iversen

Foto: AVROTROS

INTERVIEW - Deze week stellen we iedere dag tien vragen aan twee kandidaten van het nieuwe seizoen. Hoe hebben ze het spel ervaren en hoe hebben ze zich voorbereid? Vandaag is het de beurt aan actrice Jaike Belfor en modeontwerper Claes Iversen.


Vond je het lastig om geheim te houden dat je meedeed aan Wie is de Mol?

Jaike: Ik had als cover story dat ik een documentaire over vechtsport ging opnemen, ergens in Azië. Ik kreeg zoveel vragen daarover dat, als ik zou willen, ik nu voldoende voorbereid ben die docu echt te gaan maken! Dus ja... Ik ken blijkbaar hele nieuwsgierige mensen.

Claes: Soms wel, omdat ik het aan de ene kant graag van de daken wilde schreeuwen, maar tegelijkertijd vond ik het ook ontzettend leuk om een geheim te hebben voor familie en vrienden, waarvan ik wist dat ze absoluut geen idee hadden.


Was Wie is de Mol? wat je ervan verwachtte?

Jaike: In hoeverre kan echt je iets verwachten bij Wie is de Mol? Ik probeerde met zo min mogelijk verwachtingen het spel in te stappen en het maar over me heen te laten komen.

Claes: Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten. Mijn enige referentiekader was dat wat je op tv ziet. Het is toch wel anders als je er als deelnemer ook echt in zit. Alles gaat op tv snel en vlot voorbij. Maar in realiteit duurt het veel langer. Dat het een avontuur zou zijn had ik wel verwacht en dat is ook uitgekomen.


Op wat voor soort opdrachten hoopte je vooraf?

Jaike: Eigenlijk had ik wel zin in alles. Zowel fysieke opdrachten als denkwerk. Dat is juist zo tof aan Wie is de Mol?: je wordt op heel veel vlakken uitgedaagd.

Claes: Ik keek uit naar actieve opdrachten en puzzels; dingen zoeken of ergens doorheen manoeuvreren.


En op wat voor soort locatie?

Jaike: Dit was echt een droomlocatie. China is een land met prachtige landschappen en een rijke cultuur. Ik keek mijn ogen uit. Maar waste mijn handen wel tien keer per minuut.

Claes: Buiten, op plekken waar je normaal niet komt.


Wat vond je van deze groep kandidaten?

Jaike: Een zeer diverse groep waardoor je voor elke bui wel iemand had om mee te chillen.

Claes: Dit was een leuke, enthousiaste groep. Iedereen was erg fanatiek, maar wij hebben ook veel lol gehad met elkaar.


Voelde het extra speciaal om mee te doen aan een jubileumseizoen?

Jaike: Niet persé. Meedoen aan Wie is de Mol? is al speciaal op zich.

Claes: Ja, zeker! Ik vind het een eer! Maar ook fantastisch dat het programma nog steeds zo populair is.


Had je vooraf een tactiek bedacht? En heb je hier wat aan gehad?

Jaike: Alle seizoenen van de serie Lie To Me gekeken... Nee hoor! Zoals ik al zei, ik probeerde open en met niet te veel verwachtingen erin te stappen. Maar wel mijn ogen en oren zo goed mogelijk open te houden.

Claes: Vooral mezelf zijn! Ik ben geen acteur of presentator, dus ik had al van tevoren bedacht om dicht bij mezelf te blijven.


Welke eigenschappen kwamen je goed van pas in het spel?

Jaike:Mijn doorzettingsvermogen.

Claes: Ik denk dat ik een ‘hands-on’-attitude heb en ik denk natuurlijk in creatieve oplossingen.


En welke niet?

Jaike: Ik waardeer mijn schoonheidsslaapje en veel slaapuren krijg je niet.

Claes: Soms ben ik te enthousiast, waardoor ik misschien te snel reageer of dingen over het hoofd zie.

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page