top of page
  • Twitter_Diep
  • Facebook_Diep
  • Insta_Diep
  • YouTube_Diep

Interview met Maurice Lede


Maurice Lede

Foto: www.wieisdemol.nl

INTERVIEW - Na slechts enkele dagen in Hongkong moest Maurice Lede, presentator van onder andere Het Klokhuis, als eerste het spel verlaten. En dat terwijl hij zich ontzettend had verheugd om mee te doen. Wij stelden hem een aantal vragen.


Allereerst een beetje een standaardvraag, maar hoe voelde het toen je het rode scherm te zien kreeg?

Teleurstelling, verdriet en woede! Ik kon simpelweg niet geloven dat ik naar huis moest, terwijl ik zo lekker op dreef was. Het laatste wat je wilt is als eerste het spel verlaten en als dat gebeurt, terwijl je fervent kijker bent van het programma, is dat wel pijnlijk.


Waarom ben je afgevallen, denk je? Heb je bijvoorbeeld teveel gespreid of zat je op de verkeerde Mol?

Die eerste ronde is net een loterij. Je hebt je medekandidaten nog niet allemaal in actie gezien en/of goed gesproken dus je hebt niet van iedereen een goede indruk kunnen krijgen. De kans dat je daardoor het minst inzet op de Mol is wel groot, ondanks dat je bij de test zoveel mogelijk spreidt. In het vliegtuig terug ben je uit die WIDM-bubbel en heb je de ruimte om alles op een rijtje te zetten. Toen besefte ik ook wel dat ik ervan genoot zelf het spelletje te spelen en daarom mogelijk enkele details over het hoofd heb gezien.


Vind je het oneerlijk dat Daphne eerst een rood scherm kreeg, maar dat jij uiteindelijk naar huis moest?

Het is onderdeel van het spel en meer specifiek van deze aflevering, dus accepteer ik dat natuurlijk. Maar ik heb mij heus wel eens afgevraagd wat er was gebeurd als die test niet in tweeën werd gedeeld... Wat dát betreft had ik liever een eerste aflevering als die van Wie is de Mol? 2013 gehad.


Je hoeft nu geen geheimen meer bij je te dragen. Hoe voelt dat?

Alhoewel het best fijn is om een geheim te bewaren, voelde het omtrent mijn eigen situatie heel bevrijdend! Na de bekendmaking van mijn deelname had iedereen hoge verwachtingen. Vooral de mensen om mij heen zagen in mij de perfecte Mol. Nu hoef ik niet meer te doen alsof dat misschien ook wel zo is, terwijl ik zelf allang beter weet.


In je afvallersdagboek zeg je dat je nu denkt te weten wie de Mol is. Mag je zeggen wie je nu verdenkt? En zo ja, wie verdenk je dan?

Omdat ik door mijn deelname een sterk vermoeden heb wie de Mol is, heb ik ervoor gekozen om dat voor mijzelf te houden. Zo draag ik tot het einde toch een geheim bij mij! In aflevering 10 horen jullie of ik gelijk heb.


Heb je in de korte tijd dat je meedeed een Molactie uitgehaald?

In principe wilde ik spelen voor de pot, maar ik vond het ook belangrijk om de boel op scherp te zetten en ik vond het vooral leuk om mijzelf verdacht te maken. Zo was ik niet snel bereid om informatie te delen of wanneer iedereen ergens mee akkoord ging, wilde ik toch nog even twijfel zaaien of dwarsliggen. Daarnaast genoot ik er erg van om iemand diep in de ogen aan te kijken om vervolgens ongemakkelijke vragen te stellen.


Je hebt na de serie nog een filmpje gemaakt met je bucket list voor Wie is de Mol?. Wat had je vooral verwacht van meedoen aan Wie is de Mol? en waar had je echt op gehoopt?

Ergens op de planeet (met een supertof deelnemersveld) enorm spannende opdrachten uitvoeren, zowel mentaal als fysiek. Vooral in opdrachten met hoogte, actie, water en laserguns had ik veel zin. Ik was echt overal klaar voor.


Heb je nog een leuke anekdote van het spel?

Leuke anekdote, en voor jullie de primeur: Tijdens de voorbereiding heb ik thuis op een witte muur een foto van elke medekandidaat opgehangen, zoals je altijd in coole politiefilms ziet. Zo kon ik hun profiel erbij uit mijn hoofd leren en ze af en toe eens goed aankijken om te zien wie er een ideale Mol zou kunnen zijn. Best handig. Maar ja, dan moet je wel die eerste rondes doorkomen.

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

Wie is de Mol?
Tunnelvisie, nieuws over Wie is de Mol?
  • White Twitter Icon
  • White Facebook Icon
  • Social Instagram wit

© Tunnelvisie 2013 - 2020

Het is niet toegestaan om zonder toestemming tekst of afbeeldingen van deze website te dupliceren.

- Tunnelvisie, dé website met nieuws over Wie is de Mol? -

bottom of page