top of page

Wie is de Mol volgens Frits Huffnagel?


Frits Huffnagel

Foto: AVRO / VeerOnline

INTERVIEW - Het is de vraag die iedere Molloot bezig houdt: wie is de Mol? Wij stelden deze en andere vragen aan oud-kandidaat Frits Huffnagel.


Frits Huffnagel is een politicus voor de VVD. Hij kreeg landelijke bekendheid als panellid in het programma Het Lagerhuis. Hij was al lange tijd fan van Wie is de Mol?. In het twaalfde seizoen was hij zelf kandidaat. Hij overleefde de executies in IJsland en mocht mee naar Spanje, waar hij in aflevering 6 een rood scherm te zien kreeg.


Hoe fanatiek kijk je naar Wie is de Mol?

Iedere week op donderdagavond voor de buis en mocht dat niet lukken zo snel mogelijk naar huis en kijken vie Uitzending Gemist. Social media laat ik tot nadat ik heb gekeken uit staan, want ik wil niet van tevoren weten wie er is afgevallen.


Kijk ja als je eenmaal heb meegedaan anders naar het programma?

Ik herken natuurlijk wel veel, maar vorig jaar zat ik er gewoon weer naast. Dus echt anders kijk ik niet. Het enige dat echt anders is, zijn de mooie herinneringen aan mijn eigen seizoen.


Herken je bepaald gedrag van mensen uit dit seizoen van mensen uit je eigen seizoen?

Ja, je gaat toch vergelijken natuurlijk. Volgens mij is Tygo onze William en Sofie heeft wel wat van Hadewych.


Zou je liever hebben meegedaan aan dit seizoen of toch liever je eigen seizoen?

Mijn seizoen was geweldig en ik heb heel veel leuke mensen leren kennen, zoals William Spaaij en Tim Kamps, Liesbeth Staats en Anne-Marie Jung. Dus qua mensen niets te klagen. Hongkong, en vorig jaar Zuid-Afrika, lijken me wel fijner dan IJsland.


Wat vind je van de komst van de nieuwe spelonderdelen; de zwarte vrijstelling en de enveloppen voor aflevering 9?

Het is goed dat er af en toe vernieuwingen in het spel zitten. Dat houdt het onverwacht. Vooral de zwarte vrijstelling is een spannend extra element.


Wie verdenk je dit seizoen totaal niet?

Ik zou echt heel verbaasd zijn als Aaf de Mol blijkt te zijn.


Wie is de Mol?

Ik heb drie verdachten: Sofie, Freek en Susan. Maar het zou me niet verbazen als Sofie gewoon een goede bitch is in het spel en Freek gewoon heel ver komt als oplettend acteur. Na vorige week zit ik daarom op Susan.

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page