top of page

Interview met Pieter Derks


Pieter Derks

Foto: Sam Nijssen / AVROTROS

INTERVIEW - Het was als een loterij en Pieter heeft verloren. Hij kreeg bij de eerste executie een rood scherm. Hoe kijkt hij terug op zijn korte deelname en is er nog kans dat hij terug in het spel komt? We stelden hem deze en nog meer vragen aan de cabaretier.


Hoe kijk je terug op je deelname aan Wie is de Mol?

Het was een veel te kort, maar ontzettend spannend avontuur! Heel erg leuk om het programma als kandidaat mee te maken, maar ik baal ontzettend dat ik er uiteindelijk maar een fractie van heb meegekregen.


Hoe had je je voorbereid?

Ik volg Wie is de Mol? al een paar jaar en heb me vooral verdiept in de verschillende strategieën om het spel te spelen en in mijn medekandidaten. Uiteindelijk heb ik besloten dat de beste manier op het spel te spelen is om een eigenschap van jezelf uit te vergroten en in te zetten; in mijn geval heb ik gebruik geprobeerd te maken van het feit dat ik soms moeilijk te peilen ben. Ik heb me zo mysterieus mogelijk gedragen. En het leek te werken, want ik werd verdacht. Maar ja, moet je nog wel even de test goed maken.


Hoe reageerde je omgeving toen onthuld werd dat je meedeed?

In allerlei varianten op 'zie je wel!' en 'wat gaaf!'.


Wat vond je van Sri Lanka?

Waren we in Sri Lanka? Ik heb een busje gezien, een station en een politiebureau, en toen zat ik ineens weer in een vliegtuig.


Wat ging er door je heen toen je je rode scherm zag?

Ik hoopte nog een paar seconden dat het een grap was. Ik dacht aan dat rode scherm van Daphne vorig jaar, dat een waarschuwing bleek te zijn. En aan alle kandidaten die in het verleden afvielen en toch terug mochten komen. Eigenlijk hoop ik nog steeds dat ik gebeld word. Dat ze nog een paar afleveringen moeten opnemen en mij erbij willen hebben.


Waarom denk je dat je bent afgevallen?

Voor een groot deel: domme pech. Netjes gespreid, maar toevellig net bij de verkeerde vragen de verkeerde kandidaat als Mol gekozen.


Hoe voelt het nu je geen geheimen meer bij je hoeft te dragen?

Wie zegt dat ik geen geheimen meer heb?


Heb je in het spel een Molactie uitgehaald?

Nee. Alleen maar mysterieus om me heen gekeken terwijl er achter mijn rug allerlei Mol-dingen gebeurden.


Twee lezers merkten op dat in de Wie is de Mol?-special beelden van jou te zien zijn die niet in de aflevering zaten*. Is er nog hoop dat je terug in het spel komt of zijn deze beelden er gewoon uitgeknipt?

Dat zou ik je kunnen vertellen, maar dan zou ik je daarna moeten vermoorden. Contract met de AVROTROS.


*In deze beelden zagen we Rik en Viktor stiekem in de Molboekjes van hun medekandidaten neuzen, wanneer Pieter plots aan komt lopen.

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page