top of page

Wie is de Mol volgens Inge Ipenburg?


Inge Ipenburg

Foto: AVRO

INTERVIEW - Iedere week interviewen we een oud-kandidaat, -Mol of -presentator. Deze week vertelt Inge Ipenburg over haar verdenkingen.


Inge Ipenburg zette tijdens het zevende seizoen Thailand op zijn kop met haar optreden als Mol. Door de rol van fanatieke, hardwerkende kandidaat te spelen wist zij de kandidaten te misleiden, tot in de finale aan toe. Slechts één kandidaat had Inge door en ging met de pot naar huis.

In het dagelijks leven is Inge actrice en heeft ze pas geleden een boek uitgebracht.


Ben je en fanatiek kijker van Wie is de Mol?

Ik volg Wie is de Mol? trouw en fanatiek, elk jaar. Maar ik kijk niet op sites waar alles tot in den treure wordt geanalyseerd. Ook leuk, maar niet voor mij.


Hoe kijk je als oud-Mol naar dit nieuwe seizoen?

Zoals ik kijk naar elk nieuw seizoen: nieuwsgierig wie er meedoen en benieuwd naar de locatie en de opdrachten.


Als je in dit seizoen de Mol was, zou je het dan anders aanpakken?

Ik ben nog steeds trots op mijn aanpak in 2007. Hoewel de fans twee afleveringen voor het eind een verborgen boodschap hadden gevonden, bleef ik tot en met de finale voor de andere deelnemers niet verdacht, behalve voor Paul Rabbering, die won, terwijl ik wel de hele pot had leeg getrokken. Ik zou wel proberen meer lol te hebben. Ik was dag en nacht bezig met mijn Moltactiek en kwam daar niet echt aan toe. Bij vlagen was ik ook best eenzaam.


Zijn er mensen die je niet verdacht vindt?

Ik kijk naar Wie is de Mol? zoals ik het ook zou spelen als kandidaat. In principe is iedereen verdacht en elke aflevering weer hou ik alle opties open. Ik staffel waar het fout gaat en realiseer me dat dat ook Mollenmazzel kan zijn. Je krijgt soms als Mol van alles in de schoot geworpen. Het is een interessante groep nu. Anders dan andere jaren krijg ik de indruk dat er al na één aflevering de nodige irritaties zijn. Jammer dat Pieter eruit is. Ik hou van de manier waarop hij zijn overpeinzingen verwoordt.


Wie is de Mol?

Als ik nu zou moeten gokken zeg ik Ajouad. Vooral omdat hij zo veel onderweg was in zijn up bij de tweede opdracht en alle camera's kon verzetten zonder dat iemand het zag. Maar zijn gerommel met de eerste opdracht maakt hem ook weer een ongeleid projectiel en dat zijn de meeste Mollen niet. Viktor is ook een serieuze Mol-kandidaat voor mij na deze eerste aflevering. Als Mol heeft hij zo'n joker niet nodig, als kandidaat had hij zich het apelazarus gezocht in alle laatjes van die kamer. Hoewel hij uiteraard wel de jokers had moeten meenemen. Als hij de Mol is, wist hij waar ze lagen. Maar door de zenuwen om ontdekt te worden heeft hij ze misschien niet gezien. Maar de andere deelnemers zijn beslist nog niet uitgevlakt wat mij betreft. Het wordt weer een mooi seizoen!

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page