top of page

Wie is de Mol volgens Sofie van den Enk?


Sofie van den Enk

Foto: Falco Hassink / AVRO

INTERVIEW - Iedere week interviewen we een oud-kandidaat, -Mol of -presentator. Deze week vertelt Sofie van den Enk over haar verdenkingen.


Sofie van den Enk was vorig jaar te zien in Wie is de Mol?. Zij probeerde de boel zo nu en dan een beetje op te stoken om aan informatie te komen. Met resultaat. In aflevering 10 ontmaskerde ze Susan Visser als Mol en ging met de pot naar huis. Sofie wordt soms ook wel de beste winnaar ooit genoemd.


Hoe kijk je, nu je zelf een keer hebt meegedaan, naar Wie is de Mol?

Ik vind het zo jammer dat ik er niet bij ben! Meedoen is zoveel spannender. Je mist ook al die andere momenten: niet twentyfour-seven kunnen Molspeuren en afhankelijk zijn van de gemonteerde versie van de werkelijkheid maakt dat het ook moeilijker is. Maar het is natuurlijk een prachtig programma, ook op TV.


Wat vind je van de kandidatengroep van dit jaar?

Leuk! Ik ken met name Ajouad goed. Ik geniet van zijn gedrevenheid, het is een opvallend iemand. Tof om hem nu hierin te zien.


Wat vind je van Sri Lanka?

Bijzonder land. Heel Mol-geniek!


Wat vind je van het seizoen tot nu toe?

Weer verrassend en vernieuwend, met de briefjes van de Mol. En de opdracht met de karren op de markt vond ik geweldig. Al die mensen eromheen die zo zichtbaar aan het genieten waren van alle grote, blanke mensen die zo'n moeite hadden alles van A naar B te krijgen. Zo zie je ook dat de productie ook lokaal een sensatie kan zijn met een opvallende opdracht. Dat vind ik altijd erg leuk als dat gebeurt in Wie is de Mol?.


Heb je het idee dat je als winnaar van het vorige seizoen de Mol makkelijker kunt ontmaskeren?

Nee! Ik dacht dat het Evelien zou zijn. Dat had ik dus helemaal mis!


Wie is de Mol?

Ik zet hoog in op Rik en Martine als Mol-potentials. Maar met Evelien uit het spel, terwijl ik dacht dat ze zou winnen, wil ik ook een beetje bescheiden zijn in mijn uitspraken. Ik was er niet bij dit jaar, hè. Dat is echt moeilijker. Laat dat een troost zijn voor alle kijkers.

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page