top of page

Wie is de Mol volgens Anne-Marie Jung?


Anne-Marie Jung

Foto: AVRO


INTERVIEW - Iedere week interviewen we een oud-kandidaat, -Mol of -presentator. Deze week vertelt Anne-Marie Jung over haar verdenkingen.


Anne-Marie Jung deed mee aan het twaalfde seizoen van Wie is de Mol? en nam de rol van saboteur op zich. In IJsland en Spanje deed ze haar best om de pot zo laag mogelijk te houden. Met succes. Anne-Marie heeft het record van laagste pot ooit op haar naam staan. Winnares Hadewych Minis ging met slechts €12.601,- naar huis.


Anne-Marie had het volgende te zeggen:

"Ik ben natuurlijk stikjaloers op de locatie. Waar wij in het begin aan elkaar vroren van ellende in IJsland, zie ik deze kandidaten lekker zwetend van droomplek naar droomplek verkassen. Ook het vliegtuigaspect was bij ons nicht im Frage. Daarentegen heb ik nog nooit zo iets bijzonders als het zwemmen over twee tectonische platen in kraakhelder water meegemaakt en dat pakt niemand me meer af.

En wat zitten er leuke mensen in deze groep, zeg! Hele expressieve types. Rik, Chris en Marlijn en Martine en Margriet zijn zo grappig! Ook weer lastig om daar een Mol uit te filteren. Want zijn het Mollenstreken van bijvoorbeeld Martine of is ze echt zo clumsy en lult Marlijn alles aan elkaar om een rookgordijn op te trekken en is er meer aan de hand? Ook het afgetrainde torso van Rik leidt me af.

Het is een fabel dat een ex-Mol meteen doorheeft wie de Mol is. Het is elk jaar zó'n ander iemand en denk maar niet dat de montage het makkelijker maakt. Er is geen geheim recept voor en dit jaar heb ik ook niemand geadviseerd. Het is ook veel leuker om het niet te weten. Kees en Susan hebben van tevoren een paar geheime gesprekken met mij gehad voordat ze de arena betraden. Dat was heel eervol, maar dat maakte het programma wel minder leuk om te kijken.

Ik heb voor dit seizoen het minste geld ingezet op Martine. Ik zit nu op Margriet. Kijk, iedereen heeft Mollenstreken, maar bij haar zijn er een paar niet anders te interpreteren dan dat zij echt de boel saboteert. En het feit dat zij bij de test haar eigen schaaltje nummer 11 heeft aangevinkt als zijnde die van de Mol in aflevering 4 is extreem verdacht."

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page