top of page

GASTCOLUMN: Wie is de Mol? Inc.


Foto: Wie is de Mol? Inc. Roosendaal

GASTCOLUMN - Wie is de Mol? is al jaren mijn favoriete tv-programma. Ik vond het spel zó ongelooflijk fantastisch, dat ik dacht: ‘Hoe vet zou het zijn, als ik dit zelf zou kunnen maken’. Wat ooit begon met een groep vrienden die samen een Wie is de Mol?-week organiseerde in Geldrop, wat ik samen met mijn vriend destijds gefilmd en gemonteerd had, is uitgelopen tot een organisatie waar ik enorm trots op ben: Wie is de Mol? Inc.


Samen met mijn vrienden Sam, Johnny en Becky hebben wij al twee eigen Wie is de Mol?-seizoenen gemaakt. Wat houdt dit in? Wij zoeken via internet kandidaten die zo gek zijn om mee te doen aan het spel. We bedenken opdrachten, verzorgen locaties en we kopen enorm veel spullen. Dit alles bij elkaar samen met veel creativiteit maakt een enorm geweldig Wie is de Mol?-avontuur. Deze wordt natuurlijk gefilmd en gemonteerd tot afleveringen, welke vervolgens te zien zijn op YouTube. Neem nou bijvoorbeeld ons nieuwste seizoen: Wie is de Mol? Roosendaal. Sinds afgelopen 2 januari kwam er elke week een nieuwe aflevering online, en de reacties die we daarop krijgen zijn overweldigend. Werkelijk had ik nooit bedacht dat dit ook daadwerkelijk door duizenden mensen bekeken zou worden. De rollen waren goed verdeeld. De organisatie bestond uit de voorgaande genoemde mensen, plus Koen, die nog in de oorspronkelijke organisatie van het avontuur in Geldrop zat. Johnny nam de eindverantwoording van de opdrachten op zich, en bedacht ze bijna allemaal. Sam heeft de presentatie gedaan, en dat doet hij elke keer weer geweldig. Ikzelf deed voornamelijk productie en nu de montage. Becky en Koen waren een enorme hulp tijdens de week: dingen klaarzetten, koken, kandidatenbegeleiding (want ja, dat hebben ze echt nodig)… noem het maar op. Tijdens de opnames was de sfeer geweldig. De vele locaties waren perfect en alles verliep eigenlijk vlekkeloos. De opdrachten werden enorm goed uitgevoerd, en ik kan niet trotser zijn op de Mol. We hebben met de kandidaten en de Mol van Wie is de Mol? Roosendaal vrienden voor het leven gemaakt. Meer kan ik er natuurlijk niet over kwijt. Je moet maar gewoon kijken!

Check www.wieisdemolinc.nl voor de afleveringen, en geniet elke zaterdag om 12:00 uur met ons mee. Zelf meedoen kan ook, maar voor aanstaande zomer zijn de inschrijvingen helaas al gesloten. Houd vooral onze Face-bookpagina goed in de gaten, mocht jij dit avontuur zelf willen meemaken. Geloof me: het is een avontuur om nooit te vergeten!



Wil jij ook een gastcolumn schrijven? Stuur dan een mailtje naar detunnelvisie@gmail.com!

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page