top of page

GASTCOLUMN: Verslavingszorg, het leven van een Molloot

Ik ben geen volger van het eerste uur (mijn eerste serie was Wie is de Mol? 2011. En deze serie volgde ik niet eens met veel plezier en dus ook niet trouw). De omslag, in 2012, was hevig. Maar óók aantrekken en afstoten. Ik genoot van Hadewych Minis, Liesbeth Staats, Marit van Bohemen en Marion Pauw (Zulke mooie vrouwen!). En ik heb wel gelachen om het gegraaf in hooibalen door Dio en William Spaaij. Om de kennis van Frits Huffnagel over muzikanten waarvan de namen beginnen met de letter B. De opdracht in het Höfdi-huis was interessant en emotioneel toch wel heftig (vanwege de politieke historie). De opdracht op de trap was even gênant als grappig: Maarten van der Weijden die niet wist wat zijn tijd was op de Olympische Spelen (hij won de gouden medaille). Maar met sommige karakters van de kandidaten, zoals zij in het spel overkomen, heb ik geen klik.

Maanden voor de eerste aflevering ben ik er al helemaal klaar voor. En tot maanden na de laatste aflevering, de reünie, blijf ik nog praten over een seizoen Wie is de Mol?.

Het spel begon ooit in België. En sinds dit jaar is het spel weer te zien op de Vlaamse TV (Aflevering 1 is op 1 februari op de zender met de naam ‘Vier’). Waar anderen van mening zijn dat dit te veel is (een overdosis), dáár kan het mij juist niet genoeg zijn! Het liefst kijk ik dagelijks 4 uur naar het spel gevolgd door ongeveer 100 minuten MolTalk. 10 weken lang één aflevering per week (ongeveer 55 minuten per aflevering) is voor mij te weinig. Zó verslavend is het. Gelukkig woon ik naast een verslavingskliniek (Dat is overigens geen grap!),

Achter de kliniek is een bibliotheek gevestigd. Daar staan 16 PC’s. Ideaal voor simultaan berichten plaatsen op forums over Wie is de Mol?. Of Facebookpagina’s, Twitter etc. Ik ben echter nog nooit naar de AA-meeting voor Wie is de Mol?-verslaafden geweest. De Wie is de Mol?-fandag. Het heeft mij aan geld om te voorzien in de behoefte tot voor kort (voor de serie van dit jaar begon) ontbroken. Spijtig? Nauwelijks. Want de passie is dubbel. Het puzzelen is geweldig. Sommige deelnemers waardeer ik, maar er zijn ieder jaar ook zeker kandidaten waar ik van walg! Mijn smaak is hierin zeer afwijkend van die van anderen. Ach, ik ben altijd al een rare snuiter geweest.



Wil jij ook een gastcolumn schrijven? Stuur dan een mailtje naar detunnelvisie@gmail.com!

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page