top of page
  • Twitter_Diep
  • Facebook_Diep
  • Insta_Diep
  • YouTube_Diep

Interview met Rik van de Westelaken


Rik van de Westelaken

Foto: Sam Nijssen / AVROTROS

INTERVIEW - Rik van de Westelaken hebben we vorig jaar kunnen zien tijdens het vijftiende seizoen van Wie is de Mol?. De nieuwslezer trok door Sri Lanka om op zoek te gaan naar de Mol. En die vond hij. Rik ontmaskerde Margriet van der Linden als Mol en ging met de pot naar huis. Tijdens dit seizoen is Rik samen met Viviënne van den Assem presentator van MolTalk.


Hoe bevalt het bij MolTalk?

Heel goed. Het is te gek om te doen. Het is het gesprek dat ik normaal zou voeren bij het koffiezetapparaat op werk of thuis op de bank, maar dan in een studio met bevlogen gasten en enthousiaste fans. De uitzending vliegt voorbij. En Viviënne is een heel fijne co-host.


Hoe ben je bij MolTalk terecht gekomen?

Heel simpel; ik ben gevraagd door de AVROTROS. En de NOS vond het een leuk uitstapje voor mij.



Wat vind je het leukste aan je rol als MolTalk-presentator?

Voor mij is het leuk om veel losser te kunnen presenteren dan gebruikelijk bij het NOS-journaal. Daar werk ik met autocue, omdat elk woord van mijn tekst gekozen is om recht te doen aan de werkelijkheid en een strak draaiboek. Bij MolTalk improviseer ik voortdurend en bepalen gesprekken en tweets naar welke fragmenten we terugkijken. Door de interactie met Viviënne en de gasten kan ik ook af en toe een grap maken. Dat zou ik bij het journaal niet kunnen. En het publiek erbij is ook heel leuk!


Wat vind je tot nu toe van dit seizoen van Wie is de Mol?

De makers hebben alles weer prachtig gefilmd, de kandidaten zijn leuk, de spellen zijn intrigerend. Ik ben een zeer dankbare kijker!


Kijk je, nu je zelf hebt meegedaan, anders naar het spel?

Ja, toch wel. Ik besef nu wat vaker dat sommige kandidaten, net als ik vorig jaar, gewoon ook wel eens onnozel kunnen zijn en een envelop over het hoofd kunnen zien, in plaats van dat ze aan het mollen zijn. En bij sommige shots, zoals bij die prachtige luchtshots, denk ik aan de geweldige crew die het programma maakt. Vorig jaar heb ik ze leren kenen en het is heel leuk dat de meesten van hen er dit jaar ook weer bij waren.


Denk je dat het nu makkelijker is om de Mol te ontmaskeren?

Nee, dat denk ik niet. Als kijker heb ik het nog nooit goed geraden. En nu laat ik me ook weer misleiden door de ingenieuze samenstelling van het programma.


Wie verdenk je nu absoluut niet en wie is juist wel verdacht in jouw ogen?

Daar doe ik als MolTalk-presentator geen uitspraken over. Viviënne en ik weten niet wie de Mol is, maar ik merk dat veel kijkers dat niet geloven. Elk woord dat wij zeggen wordt opgevat als een hint. Dus we houden onze vermoedens voor ons.

Ook wil ik onbevangen naar de theorieën van de gasten luisteren en me openstellen voor al hun verdenkingen en hints. Dat lukt me niet als ik in mijn eigen tunnelvisie zit. Dus ik hou mijn theorie nog even voor me...

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

Wie is de Mol?
Tunnelvisie, nieuws over Wie is de Mol?
  • White Twitter Icon
  • White Facebook Icon
  • Social Instagram wit

© Tunnelvisie 2013 - 2020

Het is niet toegestaan om zonder toestemming tekst of afbeeldingen van deze website te dupliceren.

- Tunnelvisie, dé website met nieuws over Wie is de Mol? -

bottom of page