top of page

Dit zijn ze dan: de kandidaten van seizoen 17


Groepsfoto Wie is de Mol? 2017

Foto: Michel Schnater / AVROTROS


NIEUWS/INTERVIEW - Vandaag was het zo ver! De kersverse kandidaten van Wie is de Mol? 2017 werden onthuld voor de pers. Wie zijn dit? Waar zijn ze naar toe geweest? Hoe hebben ze het spel ervaren? En wie van deze mensen is de Mol? Tunnelvisie was op de persdag aanwezig om de kersverse kandidaten vragen te stellen.


Ze zijn bekend! De kandidaten van het zeventiende seizoen zijn:

Presentator Jochem van Gelder, cabaretière Sanne Wallis de Vries, schrijfster Roos Schlikker, actrice Imanuelle Grives, actrice Sigrid ten Napel, radio-DJ Jeroen Kijk in de Vegte, acteur Thomas Cammaert, choreograaf Vincent Vianen, wetenschapsjournailst Diederik Jekel en presentatrice Yvonne Coldeweijer.


Het is volgens Roos een intelligente groep die vol het spel speelt. En Art beaamt dat: "Vanaf dag 1 zijn ze er vol voor gegaan. Ik ben enorm trots op dit seizoen. Het staat nu al in mijn top-3. Dat komt mede door deze kandidatengroep".


Van sommige kandidaten was al eerder bekend dat ze meededen. Onder hen was Jochem: "Dat was heel spannend. Je hoopt natuurlijk dat niemand het doorheeft en je anoniem je leventje weer op kan pakken. Maar dat was dus niet zo". Ook Roos werd eerder ontmaskerd: "Ik was wel een beetje verbijsterd. Maar ik vond het ook wel lollig, want ik vind het gewoon hartstikke knap".


Desalniettemin is de deelname aan het spel bij alle kandidaten goed bevallen. Sanne noemt het een droom. "Ik vind het één van de beste programma's op de Nederlandse televisie. Als je dan mee mag doen is fantastisch". Ook Diederik vond het fantastisch. "Ik vond het geweldig om ook maar één minuutje mee te krijgen van het spel".


Maar als je de kandidaten vraag of ze de Mol zijn, krijgt valt het stil. "Miscchien", zegt Vincent, "maar je moet vooral Art in de gaten houden, die is niet te vertrouwen!". Diederik is het zelfs vergeten. Hij is naar eigen zeggen na zijn deelname uitgegleden over een bananenschil en op zijn achterhoofd gevallen. Vandaar dat hij zich helemaal niet meer kan herinneren.


Gelukkig zijn de kandidaten een stuk spraakzamer bij de vraag wat ze een goede Mol zou maken. Roos denkt dat ze als journaliste een voordeel zou hebben: "ik kan heel goed mensen vragen stellen. En als je vragen stelt hoef je die zelf niet te beantwoorden". Jochem ziet in zichzelf geen goede Mol: "Ik ben redelijk open, niet reislustig en heel erg op mezelf". Je zou hierdoor denken dat hij de Mol niet kan zijn. Maar, zo zegt hij zelf, hij heeft ook niet de juiste eigenschappen om kandidaat te zijn. Niets is wat het lijkt.


Maar waar gaat de reis naartoe? Art maakte het bekend: het spel werd gespeeld in de Verenigde Staten. Oregon, om precies te zijn. En het avontuur gaat van start in Portland, een plek die niet heel bekend is bij Nederlandse toeristen. "Dat was voor mij heel praktisch", zegt Art, "ik hoefde me dit seizoen voor het eerst niet achter hekjes of bankjes te verschuilen". Ook Sanne is blij met de locatie: "Ik vond het zo onverwachts. Ik verwachtte naar een tropisch oord te vliegen, waar we meteen in badpak moesten. Daar had ik helemaal geen zin in. Niet dat een badpak me niet staat, maar je snapt wat ik bedoel". Alleen Vincent lijkt wat minder blij te zijn met de locatie: "Ik ben wel eens in Portland geweest. Ik hoopte ergens naar toe te gaan waar ik nog nooit geweest ben. Niemand gaat ooit naar Portland, behalve Vincent!".


En de beelden die werden laten zien op de perspresentatie liegen er niet om: het wordt een spannend maar prachtig seizoen! En als je Art vraagt hoe hij het seizoen in één zin zou omschrijven, noemt hij dit het meest mysterieuze seizoen van Wie is de Mol? ooit. Dat belooft wat!



Wil je meer weten over de kandidaten en de locatie van het nieuwe seizoen? Klik dan hier.


Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page