top of page
  • Twitter_Diep
  • Facebook_Diep
  • Insta_Diep
  • YouTube_Diep

INTERVIEW: "Ik zou het zo nog een keer doen"


Vincent Vianen

Foto: Tunnelvisie / Jasper


INTERVIEW - Danser en choreograaf Vincent Vianen had de pech om als eerste af te vallen in het nieuwe seizoen van Wie is de Mol?. En dat terwijl hij een vrijstelling in handen had. Maar door een nare speling van het lot, was hij de eerste die een rood scherm te zien kreeg. Hoe kijkt hij terug op zijn avontuur?


"Het was geweldig!", begint Vincent, "Ik zou het zo nog een keer doen! Ik heb ook voor het eerst in mijn leven een helikoptervlucht gemaakt. Dat heb ik mooi meegenomen". Maar het avontuur werd ruw afgekapt door een rood scherm. En dat terwijl hij een vrijstelling in handen had. Maar helaas, de groep koos ervoor om deze weg te stemmen. "Ik had al voorspeld dat het aan zou komen op de test. Als je een beetje mensenkennis hebt, voelde je al dat de groep mijn vrijstelling weg zou stemmen", aldus de danser. Of hij het de groep kwalijk neemt? "Nee, ik zou het zelf ook gedaan hebben".


Dat zijn vrijstelling werd weggestemd had niks uit hoeven maken, als Roos, Jeroen en Thomas, net als Vincent, hun vrijstellingen hadden ingeleverd voor een groepsvrijstelling. Dat deden ze niet. "Dat had ik ook niet verwacht", zegt Vincent, "We hadden met elkaar overlegd en het was al vrij snel duidelijk voor mij dat ze het niet zouden doen. Daarnaast vertrouwden zij mij voor geen meter!".


Vincents vertrek is een gemis voor het spel. Want zijn tactiek bleek heel erg gelaagd en doordacht te zijn. Zo vertelt hij dat hij voorstelde om de groep voor te liegen over de vrijstellingen om te kijken hoe zijn medekandidaten liegen onder druk. Daarnaast bedacht hij het uitgekiende plan om zijn vrijstelling wel aan Yvonne te laten zien: "Het groepje in de helikopter werd door de rest een beetje buitengesloten. Weet je waarom ik mijn vrijstelling aan Yvonne liet zien? Zij kon mijn oren zijn in de andere groep. Dit alles heeft mij een hoop informatie opgeleverd".


Maar had hij voor zijn vertrek naar Amerika verwacht als eerste af te vallen? "Nee, je vertrekt met een positieve instelling. Maar het leven zit vol teleurstellingen en daar moet je wel rekening mee houden. Ik had me dus al wel voorbereid op de mogelijkheid dat dit zou gebeuren", aldus de nuchtere choreograaf.


En of hij nog een leuke anekdote heeft van het spel? "We hebben nu een groepsapp met alle kandidaten. Maar er is natuurlijk nog één iemand de Mol. Dus iemand zit de boel nog steeds te besodemieteren. Dat is best gek. Verder heb ik nog een hoop verhalen over Molacties die niet in de aflevering zaten. Maar die mag ik helaas niet vertellen".

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

Wie is de Mol?
Tunnelvisie, nieuws over Wie is de Mol?
  • White Twitter Icon
  • White Facebook Icon
  • Social Instagram wit

© Tunnelvisie 2013 - 2020

Het is niet toegestaan om zonder toestemming tekst of afbeeldingen van deze website te dupliceren.

- Tunnelvisie, dé website met nieuws over Wie is de Mol? -

bottom of page