top of page

Interview met MolTalk-presentator Chris Zegers


Chris Zegers

Foto: Sam Nijssen / AVROTROS


INTERVIEW - Sinds dit seizoen is Chris Zegers, samen met Margriet van der Linden, presentator van MolTalk. Hoe vindt hij het om MolTalk te presenteren, wat vindt hij van dit seizoen en weet hij eigenlijk wie de Mol is dit seizoen? Wij stelden hem deze en meer vragen!


Chris en Margriet

Hoe bevalt het om MolTalk te presenteren?

Dat is natuurlijk een ontzettend groot feest! Want het is een ontzettend leuke sfeer waarin we het maken. En het is live, dat is leuk en spannend. En als je zelf zo'n fan bent van Wie is de Mol? is het natuurlijk geweldig om op een bepaalde manier betrokken te zijn. Dus ik geniet ervan!


Moest je lang nadenken toen je gevraagd werd?

Nee, natuurlijk niet! Ik moest alleen even toestemming vragen aan BNN-VARA. Maar zij weten dat ik het zo leuk vond, dat ze het geen probleem vonden dat ik dit ging doen.


En hoe is het om dit programma met Margriet te presenteren?

Margriet is een fantastische vrouw! Ze is grappig, ze is enorm goed in wat ze doet en het is een ontzettend warme en lieve persoonlijkheid om mee te werken. We zijn bevriend geraakt na Wie is de Mol? 2015. En dan is het heel tof als je dit samen mag doen.


Wat vind je van de eerste aflevering van Wie is de Mol?

Wat me heel erg opviel bij deze aflevering is dat het een hele spannende aflevering was. Het was een minder chaotische aflevering dan voorgaande jaren, waardoor je veel meer ruimte hebt om spanning te laten ontstaan. En daardoor ontstaat de mystiek die Wie is de Mol? zo bijzonder maakt. Je wordt er ingezogen. Ik voel dat het een heel spannend seizoen wordt.


Mistig bos

En wat vind je van het land waar dit seizoen zich afspeelt?

Uniek. Het is zo'n verbluffend mooi land. En het leent zich zo goed voor Wie is de Mol?. Ik vind het heel tof dat het gelukt is om dit seizoen daar te gaan filmen. Dus een land bij uitstek. Het is een avontuurlijk land, het is divers, de natuur is divers. Kijk maar naar dat mistige bos aan het begin van de aflevering! En de mensen zijn heel open. Dat zie je al bij de eerste aflevering; iedereen wil meewerken. Dus je voelt dat er een bepaalde souplesse is tijdens het filmen die heel erg goed werkt voor Wie is de Mol?.


Verwacht je nog veel van de kandidatengroep?

Ja, dit is een groep met heel veel potentie. Er zitten intelligente mensen in, mensen die goed op hun gevoel kunnen spelen, een paar beschouwende mensen, mensen die heel energiek zijn. Een mooie diversiteit dus.


En weet jij als MolTalk-presentator nou wie de Mol is?

Nee! Gelukkig niet. Wij weten niet wie de Mol is. Dan kijk je zelf als fan en het is ook veel fijner bij het maken van dit programma. Je kunt alles veel opener benaderen.


Wie verdenk je zelf als Mol?

Tja, het is wel grappig dat je dat vraagt. Het is natuurlijk een vraag die heel vaak aan ons wordt gesteld. Maar ik vind het eigenlijk niet leuk om daar een antwoord op te geven. Ik denk natuurlijk wel iets, maar ik deel het liever niet met anderen. Simpelweg omdat ik niet wil dat iemand bedenkt dat hij daar iets mee gaat doen. En voor hetzelfde geld heb ik het bij het rechte eind en deel ik dat met jou. En dan denken mensen weer: zie je wel, hij wist het toch! Dus het helpt niet als ik, Margriet of iemand anders die betrokken is bij het programma hier überhaupt iets over gaat zeggen. Het leuke aan Wie is de Mol? is dan ook dat hoe minder je op voorhand weet, hoe leuker de afleveringen zijn.

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page