top of page

Wie is de Mol volgens Ellie Lust?


Ellie Lust

Foto: Michel Schnater / AVROTROS


INTERVIEW - Politiewoordvoerster Ellie Lust deed mee aan het zestiende seizoen van Wie is de Mol?. Ze maakte veel furore met haar uitleg over etherdiscipline. Maar ook dit jaar kijkt Ellie weer naar Wie is de Mol?. Wie vindt zij verdacht? En heeft ze nog tips vanuit de politie hoe je de Mol kunt vinden?


Wat vond je van de eerste aflevering van dit seizoen?

Ik vond het een hele gelaagde aflevering. De ene wending na de andere wending kwam voorbij. Want als je kijkt wat er gebeurt: er zijn vier mensen die denken dat ze veilig zijn, want ze hebben allemaal een vrijstelling, maar dan worden ze voor een dilemma geplaatst. Kies je voor de groep of kies je voor jezelf? En uiteindelijk moest één van de vier zijn vrijstelling ook weer inleveren door de rest van de groep. Ik vond het een hele spannende aflevering hierdoor. Heel boeiend!



Portland, Oregon

En wat vind je van het land van dit jaar?

Ik ben een Amerika-fan. En ik ben ook heel veel in de Verenigde Staten geweest. Ik ken het land dus ook redelijk goed. Ik ben nog nooit in Portland geweest, of Oregon. Maar ik vind het wel een mooi land om dit spel te spelen. En ik denk ook niet dat je veel last hebt van Nederlanders die langskomen en die in de gaten hebben dat Wie is de Mol? daar wordt opgenomen. Een verstandige keuze van de productie dus ook.


En de kandidaten?

Heel erg leuk. Ik heb blauw gelegen om Diederik. Die vind ik geweldig in zijn biechten. Ik vind Sanne een hele leuke vrouw en Roos ook. Sigrid en Yvonne kende ik eigenlijk niet zo goed. Maar je moet de mensen nog leren kennen, natuurlijk.


Heb je vanuit de politie nog tips hoe je de Mol kunt ontdekken?

Ik denk dat het belangrijk is dat je niet wilt bewijzen dat iemand het is. Misschien moet je juist gaan bewijzen dat iemand het niet is. Het gaat dus over uitsluiten. Daarnaast moet je nooit in je eigen kokervisie stappen. En scenariodenken. Alle scenario's open houden. En op een gegeven moment verengt zich dat vanzelf en vind jij de Mol.


Wie is de Mol?

Ik vind het heel moeilijk, want we hebben natuurlijk nog maar één aflevering gehad. Ik denk dat als je kijkt of de Mol in de heli zat of in de busjes, hij in de busjes zou gaan zitten. Dan kun je namelijk invloed uitoefenen op het vinden van het geld. Daar is het de Mol natuurlijk om te doen; dat er geen geld wordt gevonden. In de heli heb je daar geen invloed op. En als ik dan kijk naar wie daar in zitten kies ik nu voor Sigrid of Imanuelle.



Imanuelle loopt langs envelop

En waarom die twee?

Ik vond Sigrid onopvallend deze aflevering. Ik vond ook dat ze er heel onopvallend uitzag. Ik heb eigenlijk niet zo heel veel van haar gezien, behalve wat acteerwerk hier en daar. En Imanuelle vind ik heel dubbel. Want ze liep natuurlijk compleet langs een envelop waar een groot bedrag in zat. Later vindt ze hem dan weer, maar ja, dat is misschien dan toch weer een moment waarop ze kandidaat speelt. Maar ze is daardoor wel veel tijd verloren. Ik vind haar wel verdacht. Zij zou het zomaar kunnen zijn!

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page