top of page

INTERVIEW: "Ik had er wel vrede mee"


Yvonne Coldeweijer

Foto: Tunnelvisie / Jasper


INTERVIEW - Na Vincent Vianen sloeg deze week het noodlot toe voor Yvonne Coldeweijer. Zij zag in aflevering 2 een rood scherm. Een grote tegenslag voor de vlogster, die een groot fan is van het programma. Maar hoe kijkt zij terug op haar avontuur? En waarom heeft ze bij de test maar op één iemand ingezet?


Yvonne Coldeweijer

Hoe kijk je terug op Wie is de Mol?

Ik heb echt een geweldige ervaring meegemaakt. Het stond zo hoog op mijn bucket list om een keer mee te mogen doen. Ik vind het zo gaaf! Ik heb leuke dingen gedaan en ik ben heel trots.


Kijk je al lang naar het programma?

Ja, ik kijk al heel lang. Al sinds de seizoenen waar nog geen BN'ers in zaten. En ik dacht: die gaan mij nooit vragen.


Waarom dacht je dat?

Tja, het is zo'n eer om gevraagd te worden. Je mag je er ook niet voor aanmelden, want dat heeft gewoon geen zin. Je moet dus maar afwachten. En hoe groot is nou de kans dat je opeens gebeld wordt met de vraag of je mee wilt doen aan Wie is de Mol? Ik dacht dat dat nevernooit ging gebeuren. Ik had ook altijd expres nee gezegd tegen programma's als Expeditie Robinson, om mijn kansen voor Wie is de Mol? open te houden.


En nu je Wie is de Mol? gehad hebt, sta je nu wel open voor Expeditie Robinson?

Als je Wie is de Mol? hebt gedaan, ga je daarna toch niet op een eiland zitten? Dat kan toch niet! Heel Nederland droomt ervan om mee te doen aan Wie is de Mol?. En ik heb dat gedaan. Dat wilde ik gewoon en that's it.


Hoe had je je voorbereid op het spel?

Ik ben iemand die, zoals je wel hebt gezien, heel fanatiek in het spel zit. Dus ik vond het wel relaxed om me niet al te veel voor te bereiden, maar vol in de flow van het spel te zitten. Je weet namelijk toch niet wat er gaat gebeuren. Dus ik dacht dat als ik me te veel voor zou bereiden ik me daar te krampachtig aan vast zou gaan houden. En ik ken dit programma, ik heb alles gezien, het stroomt door mijn bloed en ik weet hoe ik moet spreiden. Dus ik reageerde gewoon op ieder moment op wat dan aan de hand was, zonder te veel van te voren te bedenken.


Maar heb je er dan nu geen spijt van dat je geen tactiek hebt gehad?

Nee, ik ben gewoon mezelf gebleven. Dit is hoe ik ben. Vol erin, als ik een envelop zie ren ik ren ik erop af, het maakt me niet uit wat iedereen denkt. En achteraf vraag je je wel af of je beter had moeten spreiden. En het was niet zo dat dat me zomaar overkwam. Het was een bewuste keuze. Dus ik denk dat ik het zo weer zou doen.


Waarom heb je besloten om alleen maar op Roos in te zetten bij de test?

Ik dacht gewoon: zij is het! Maar ja, daarnaast moet je ook nog twintig vragen beantwoorden over die persoon. Dus je kunt misschien wel weten wie het is, maar als je niet weet wat iemands levensmotto is of hoe veel honden iemand heeft, is het alsnog heel lastig. Ik vond het dan ook heel lastig om zeker te weten of ik alles wel helemaal goed had ingevuld. Het was natuurlijk nog maar helemaal aan het begin van de rit, dus zo veel weet je nog helemaal niet van iedereen. Daarbij had ik eerst een andere Mol, waar ik alles over had ingestudeerd. Maar opeens vloog alles op me af en dacht ik: nee, het is Roos! En daardoor had ik niet zo veel info. Dus het kan nog steeds zo zijn dat zij de Mol is. Ik vind haar wel echt heel verdacht, namelijk!

Yvonne ziet rood scherm

En wat ging er door je heen toen je je rode scherm zag?

Eigenlijk voelde ik hem al aankomen. Ik zat daar en ik dacht: oh my god, wat heb ik gedaan? Ik heb gewoon alles op één iemand gezet. Dat is best wel dom. Maar dat besefte ik pas toen ik daar zat. Dus toen zei Art mijn naam en zag je al aan mijn hoofd dat ik het al wist. Maar toen ik mijn scherm zag, was ik eigenlijk heel erg opgelucht. Het is namelijk ook wel heel spannend om mee te doen. Dus als dat gebeurt is het een moment van ontlading, ook al was het superjammer. Het is namelijk niets voor mij om zo te liegen. Ik had er wel vrede mee.


Hoe was het dan om weer thuis te komen?

Ik mocht niet online. Ik ben natuurlijk een YouTuber, maar ik mocht geen video's maken. Dat vond ik wel heel lastig. Ik wil mijn kijkers niet te lang ontzien van video's. Maar ja, helaas kon dat niet anders. Dus ik heb maar een beetje series gekeken.


Had je voor het spel begon een opdracht waar je echt op gehoopt had?

Ik vind denkopdrachten altijd wel leuk. Van die opdrachten waarbij je kunt laten zien dat je best intelligent bent. Iets anders dan gewoon rennen en bergbeklimmen.


Yvonne aan het lasergamen

En wat vond je uiteindelijk de leukste opdracht die je gedaan hebt?

De kermis, sowieso. Het leek natuurlijk een onwijze Molactie dat ik meteen werd afgeschoten, maar het was wel gaaf om te zien wat iedereen aan het doen was en hoe iedereen in die attracties ging. Het was heel gaaf en spooky tegelijk om midden in de nacht op zo'n donkere kermis te staan.


Heb je nog een leuke anekdote van het spel die we niet op beeld hebben gezien?

Ik heb één Molactie gedaan. Dat was in de Paper Mill. Jochem had mij daar nodig, want hij was alleen. Hij vroeg of ik kwam en ik zei ook dat ik kwam. Maar daar heb ik nog heel lang over gedaan. Ik heb ook nog voor de camera door de porto gevraagd waar hij was en geschreeuwd dat ik superhard aan het rennen en zoeken was, terwijl ik gewoon stilstond bij een muurtje. Het is Wie is de Mol?, dus je moet ook een keer een Molactie doen, toch? Maar omdat ik er die aflevering uitvloog, is het wel logisch dat ze dat er niet in hebben gelaten.

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page