top of page

10 vragen aan Emilio Guzman en Stine Jensen


Emilio Guzman en Stine Jensen

Foto: Michel Schnater / AVROTROS


INTERVIEW - Deze week stellen we iedere werkdag een aantal vragen aan twee kandidaten van Wie is de Mol? 2018. Hoe stonden zij in het spel? Was het wat ze ervan verwachtten? En wat kunnen ze ons vertellen over de bijzondere start van het seizoen? Vandaag is de beurt aan cabaretier Emilio Guzman en filosofe Stine Jensen.


Wat vond je van deze groep kandidaten?

Emilio: Het vind het een hele leuke groep. Het zijn echt lieve en toffe mensen.

Stine: Bloedfanatiek.


Was Wie is de Mol? wat je ervan verwachtte?

Emilio: Ik denk dat je niet kunt weten wat je ervan moet verwachten, ook al heb je alle afleveringen gezien. Dan doel ik op het spel, maar ook op het hele programma. Het is zo’n veelomvattende productie, echt zo knap gemaakt. Dat maakt dat je de hele tijd verbaasd bent en dan moet je ondertussen ook nog eens opdrachten doen! Kortom: je loopt voortdurend met je mond open. Nee, dat had ik niet verwacht.

Stine: Ja en nee. Spectaculaire opdrachten en een rollercoaster vol verrassingen. Maar slechte eigenschappen van alle kandidaten worden razendsnel uitvergroot door de competitie.


Op wat voor soort opdrachten hoopte je vooraf?

Emilio: Puzzels! Ik hou van puzzels.

Stine: Iets met letters en vliegen door de lucht.


En op wat voor soort locatie?

Emilio: Ik hoopte vooral op een plek waar ik nog niet was geweest. Vooral omdat ik nog niet zo gek veel heb gereisd in mijn leven. Dan zou het zonde zijn als het precies een van die plekken zou zijn.

Stine: Niet te heet, liefst met bergen.


Vond je het lastig om geheim te houden dat je mee had gedaan aan Wie is de Mol?

Emilio: Ja, natuurlijk. Ik ben niet slecht in liegen, maar leuk is anders. Tegelijkertijd is het een van de leukste geheimen die ik ooit heb moeten bewaren.

Stine: Nee. Alleen liegen tegen mijn moeder vond ik niet leuk.


Welke smoes gebruikte je om je afwezigheid te verklaren?

Emilio: Ik ben half Spaans, dus ik was een maand naar familie in Spanje.

Stine: Dat ik in China was voor opnames van Dus Ik Ben.


Welke eigenschappen van je kwamen goed van pas in het spel?

Emilio: Ik ben best goed in zoeken. Daar ben ik getraind in: mijn vriendin is altijd alles kwijt.

Stine: Ik ben een teamplayer.


En welke niet?

Emilio: Ik ben fysiek van nature langzaam, twijfel veel en ik ben vaak in gedachten verzonken (dus mentaal ook langzaam). Geen hele goede eigenschappen met opdrachten waarbij het om tijd draait. Maar ik heb er bewust ook niet zoveel aan gedaan. Misschien maakt dat me juist ook verdacht.

Stine: Ik ben een teamplayer.


Wat zou jou een goede Mol maken?

Emilio: Ik ben sociaal handig en kan best goed liegen dus. En ik heb een hoop slechte eigenschappen die een kandidaat slecht uitkomen.

Stine: Ik vertel me wel eens met geld. Ambigu en weifelachtig gedrag.


Art heeft het in het Molboekje over een bijzondere start van het seizoen. Kun je -uiteraard zonder iets te verklappen- vertellen hoe je je voelde bij dit begin?

Emilio: *Geen antwoord*

Stine: Bizar, spectaculair en surreel.

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page