top of page

10 vragen aan Jan Versteegh en Simone Weimans


Jan Versteegh en Simone Weimans

Foto: Michel Schnater / AVROTROS


INTERVIEW - Deze week stellen we iedere werkdag een aantal vragen aan twee kandidaten van Wie is de Mol? 2018. Hoe stonden zij in het spel? Was het wat ze ervan verwachtten? En wat kunnen ze ons vertellen over de bijzondere start van het seizoen? Vandaag is de beurt aan presentator Jan Versteegh en nieuwslezeres Simone Weimans.


Wat vond je van deze groep kandidaten?

Jan: De groep kandidaten is zoals elk jaar zeer divers. De vraag is natuurlijk of je tijd hebt om mensen te leren kennen.

Simone: Het waren zeer uiteenlopende karakters en er zaten een paar bloedfanatieke kandidaten bij, waaronder ikzelf.


Was Wie is de Mol? wat je ervan verwachtte?

Jan: Wie is de Mol? is iets waar ik al heel lang aan mee wilde doen. Of het was wat ik er van verwachtte? Daar moet je maar naar gaan kijken.

Simone: Ik dacht heel goed voorbereid te zijn, maar in het echt is het toch altijd anders dan je verwacht.


Op wat voor soort opdrachten hoopte je vooraf?

Jan: Ik hoopte op opdrachten waarbij ik iedereen goed in de gaten kon houden. Je wilt toch zien wie de boel aan het flessen is. Daarnaast hou ik wel van een beetje spanning, dus iets met hoogte en snelheid leek me tof.

Simone: Ik houd erg van actiefilms dus ik hoopte op veel rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan.


En op wat voor soort locatie?

Jan: Wie is de Mol? is altijd op prachtige locaties. Daarover maakte ik me niet zo druk.

Simone: Een plek met hoge temperaturen!


Vond je het lastig om geheim te houden dat je mee had gedaan aan Wie is de Mol?

Jan: Ik had als smoes opgegeven dat ik in Panama zat voor Jan de Belastingman. Vervolgens zaten er in dat programma nul beelden uit Panama. Ik ben blij dat dat niemand in mijn omgeving dat merkte. Kennelijk kijken mijn vrienden niet naar mijn programma’s, haha.

Simone: In het begin wilde ik het van de daken schreeuwen, maar gelukkig kon ik alles bespreken met mijn vertrouwenspersoon. Het werd daarna een heel leuk maar wel erg lang binnenpretje.


Welke smoes gebruikte je om je afwezigheid te verklaren?

Jan: Zie hierboven.

Simone: Yogavakantie in Portugal.


Welke eigenschappen van je kwamen goed van pas in het spel?

Jan: Ik ben erg competitief. Dat is altijd handig als er geld verdiend moet worden voor de pot.

Simone: Rustig blijven in situaties die ik eigenlijk doodeng vind.


En welke niet?

Jan: Ik ben erg competitief, dat maakt dat ik niet altijd goed op zal kunnen letten wie er aan het mollen is. Het is dus een zegen en een vloek.

Simone: Je moet in dit spel alle zeilen bijzetten dus elke karaktereigenschap is belangrijk.


Wat zou jou een goede Mol maken?

Jan: Ik denk dat ik goed mijn gezicht in de plooi kan houden als ik niet de waarheid spreek. Daar zou ik wel iets aan kunnen hebben gehad als ik de Mol was.

Simone: Door mijn ervaring als nieuwslezer kan ik met een stalen gezicht elk verhaal vertellen, of het nou waar is of niet.


Art heeft het in het Molboekje over een bijzondere start van het seizoen. Kun je -uiteraard zonder iets te verklappen- vertellen hoe je je voelde bij dit begin?

Jan: Ik snapte er, vrij lang zelfs, geen ene moer van.

Simone: Het begin was mindblowing. Dat is alles wat ik erover kan zeggen…

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page