top of page

10 vragen aan Loes Haverkort en Ruben Hein


Loes Haverkort en Ruben Hein

Foto: Michel Schnater / AVROTROS


INTERVIEW - Deze week stellen we iedere werkdag een aantal vragen aan twee kandidaten van Wie is de Mol? 2018. Hoe stonden zij in het spel? Was het wat ze ervan verwachtten? En wat kunnen ze ons vertellen over de bijzondere start van het seizoen? Vandaag is de beurt aan actrice Loes Haverkort en zanger Ruben Hein.


Wat vond je van deze groep kandidaten?

Loes: Het was een enerverende groep!

Ruben: Leuk, uitdagend en divers.


Was Wie is de Mol? wat je ervan verwachtte?

Loes: Ik wist niet goed wat ik kon verwachten, ondanks dat ik het programma al vanaf het begin kijk. Het was een rollercoaster op een manier die ik niet had verwacht in ieder geval.

Ruben: Ik wist van te voren niet echt wat ik kon verwachten. Ik kende het programma natuurlijk (goed), maar dat is toch anders dan daadwerkelijk zelf in het spel zitten. Dus ik had geen idee eigenlijk...


Op wat voor soort opdrachten hoopte je vooraf?

Loes: Ik ben fanatiek en hou van uitdagingen. Dus ik hoopte op een paar spannende, fysieke opdrachten.

Ruben: Het was met name dat ik van te voren de tactische keuze-opdrachten een beetje vreesde, omdat ik meestal even de tijd nodig heb om het overzicht te krijgen. Dus ik hoopte vooral op veel actieve groepsopdrachten. En ik hoopte natuurlijk op lasers en helikopters.


En op wat voor soort locatie?

Loes: Dat maakte me echt niets uit.

Ruben: Ik vertrouwde erop dat de makers van het programma daar wel hun best voor zouden doen, dus dat was me eigenlijk om het even.


Vond je het lastig om geheim te houden dat je mee had gedaan aan Wie is de Mol?

Loes: Het viel me mee. Ik hou er wel van om iets leuks geheim te houden soms.

Ruben: Niet heel erg, hoewel ik het soms bij bepaalde mensen lastig vond om mijn mond te houden. De meeste mensen verwachtten het simpelweg niet. Ik verheugde me erg op de bekendmaking..


Welke smoes gebruikte je om je afwezigheid te verklaren?

Loes: Ik ging een pilot opnemen als presentatrice voor een nieuw tv-programma en daarvoor moesten we naar China.

Ruben: Ik had een schrijfsessie met een niet nader te noemen Amerikaanse artiest in Los Angeles.


Welke eigenschappen van je kwamen goed van pas in het spel?

Loes: Kat uit de boom kijken.

Ruben: Ik ben soms wat chaotisch.


En welke niet?

Loes: Fanatisme.

Ruben: Ik ben dus best chaotisch.


Wat zou jou een goede Mol maken?

Loes: De combinatie van die twee eigenschappen kan ervoor zorgen dat ik moeilijk te peilen ben.

Ruben: Veel van mijn handelen zou ook simpelweg als onhandig weggeschreven kunnen worden. Ik ben namelijk nogal chaotisch.


Art heeft het in het Molboekje over een bijzondere start van het seizoen. Kun je -uiteraard zonder iets te verklappen- vertellen hoe je je voelde bij dit begin?

Loes: “HOLY CRAP!?!!” was wat ik voelde..

Ruben: Enigszins gespannen natuurlijk, en ook wel onwerkelijk. Je doet mee aan Wie is de Mol?, je leeft er even naar toe en dan ineens zit je in het spel. Dat is gewoon bizar…

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page