top of page

Wie is de Mol volgens Renate Gerschtanowitz-Verbaan?


Renate Gerschtanowitz-Verbaan

Foto: The Fame Game


INTERVIEW - Dit seizoen interviewen we oud-kandidaten over het achttiende seizoen van Wie is de Mol?. Wat vinden ze verdacht en hoe valt het te vergelijken met het seizoen waarin zij zelf meededen? Deze week is het de beurt aan presentatrice Renate Gerschtanowitz-Verbaan. Zij deed mee aan seizoen 7 en eindigde toen als verliezend finaliste.

Groepsfoto seizoen 7

Je was kandidaat in seizoen 7, alweer een ruime tien jaar geleden. Zit je nog elk seizoen met spanning voor de tv?

Nee, helaas lukt het mij niet altijd om alles te volgen. Hoe vind je dat het programma zich heeft geëvalueerd in de afgelopen tien jaar?

Het is een ontzettend populair programma en dat is alleen maar meer en meer geworden. Volgens mij zijn de opdrachten niet per se spectaculairder geworden. De locatie waar het spel zich afspeelt is elk jaar weer heel anders en in zekere zin ook vernieuwend. Jullie zaten in Thailand destijds. Kun je je nog herinneren wat je dacht toen je hoorde dat jullie naar Thailand zouden gaan voor de Mol en had je van tevoren gehoopt op een specifieke locatie?

Wij dachten: Thailand! Lekker aan het strand! Maar Thailand is uiteraard meer dan dat. Gelukkig heb ik de eilanden uiteindelijk wel gehaald. Het is een waanzinnig mooi land en ik ben blij dat het een warme bestemming was. Ik gedij erg slecht bij kou dus dan was het een andere ervaring geweest, haha.

De laatste vijf kandidaten

We zien de laatste jaren dat er hechte vriendschappen ontstaan tijdens het spel en dat er echt een groepsproces plaatsvindt. Dit jaar is de groep echter hard en lijken ze niet zo hecht als de afgelopen paar jaar. Hoe was dit bij jullie en spreek je nog wel eens mensen uit je seizoen?

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we elkaar nog erg weinig zien. Ik zou met iedereen nog uren kunnen ouwehoeren over onze avonturen, maar onze wegen kruisen niet veel en we spreken zoveel jaar na dato ook niet meer af. Misschien een goed idee om dat weer eens te doen!

Zijn er kandidaten uit dit seizoen die je doen denken aan bepaalde kandidaten uit jouw eigen seizoen?

Ik vind Olcay heel eigenzinnig dat had Nadja ook heel erg. Je wist nooit wat je aan haar had en wat ze nou echt dacht.


Deze week viel Stine af; de hoofdverdachte van bijna alle kijkers. Was je zelf verbaasd dat Stine het spel moest verlaten?

Eén ding wat ik heb geleerd bij Wie is de Mol? is dat niets je moet verbazen. De Mol zal het er nooit te dik bovenop leggen, dus iedereen die dat doet is bij mij bij voorbaat al niet de Mol. Uiteindelijk kijk je ook naar een montage van de makers, dus het is heel lastig.


Wat is je het meest bijgebleven aan je eigen deelname en zou je weer meedoen als je opnieuw gevraagd zou worden?

Ja, ik zou weer meedoen en het waarschijnlijk weer net zo lastig vinden. Je zoekt naar zo veel aanwijzingen en ziet zo veel dat je daardoor echt dingen mist die je op dat moment niet belangrijk lijken. Het spel gaat 24 uur per dag door en dat is een hoop informatie die je dag in dag uit moet opslaan,


Heb je wel eens bewust een mollenstreek uitgehaald tijdens jouw seizoen?

Nee, nooit gedaan. Ik durfde bijvoorbeeld echt niet van die toren te abseilen en als het mij verdacht maakte, was het mooi meegenomen, Ik wist dat we toch geen geld gingen verdienen, omdat ik niet de enige was.

Je hebt destijds de finale weten te behalen, terwijl je niet op de juiste Mol zat. Ik weet dat het even geleden is, maar weet je nog hoe dat kon gebeuren? Heb je de Mol te veel vertrouwd?

Ik heb mij laten misleiden door het feit dat Paul eruit ging en toch weer terug kwam. Dat was mij allemaal iets te gemaakt. Ik vond de daadwerkelijke Mol te irritant om te veel in haar buurt te zijn en op haar te letten, haha. Eva en ik hadden het erg gezellig en hebben elkaar gek gemaakt over Paul. En Paul was de lachende derde. Maar ik gunde het hem echt heel erg met zijn hele avontuur in Thailand


Wie is dit jaar volgens jou sowieso niet de Mol?

Olcay. Die is te fanatiek die wil dit spel spelen. En de belangrijkste vraag: Wie is de Mol? Simone. Het is een gevoelskwestie, maar er is iets met haar.

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page