top of page

10 vragen aan Rick Paul van Mulligen en Nikkie de Jager


Evi en Niels

Foto: AVROTROS


INTERVIEW - Deze week stellen we iedere werkdag een aantal vragen aan twee kandidaten van Wie is de Mol? 2019. Hoe stonden zij in het spel? Was het wat ze ervan verwachtten? En met wat voor tactiek stapten zij het spel in? Vandaag is het de beurt aan acteur Rick Paul van Mulligen en Youtuber Nikkie de Jager.


Vond je het lastig om geheim te houden dat je meedeed aan Wie is de Mol?

Rick Paul: Helemaal niet, leuk zelfs! Ik had een goed excuus, want ik was vlak voor de opnames in Colombia in Indonesië om voor HBO een serie te filmen. Niemand die het gek vond dat ik daar ook in die periode moest zijn.

Nikkie: Ja en nee. Lastig omdat ik al sinds dat ik kan praten, zeg maar, mee wilde doen aan Wie is de Mol?, haha. Niet lastig omdat het zó’n kick geeft om iets te weten wat anderen nog niet weten. Heel vaak had ik dat ik bij een zender bespreking was en dan riep er weer iemand: “Dat jij nog niet bent gevraagd voor Wie is de Mol?, daar snap ik niks van!”. Om van te genieten! “Nee, stom he?”, zei ik dan.


Was Wie is de Mol? wat je ervan verwachtte?

Rick Paul: Ik denk dat je je toch niet helemaal kunt voorbereiden op die gekke bubbel van midden in dat spel te zitten. Je moet het meegemaakt hebben


Op wat voor soort opdrachten hoopte je vooraf?

Rick Paul: Spannende adrenalinedingen die ik normaal nooit zou doen. En opdrachten tussen de lokale bevolking en dan als kip zonder kop rond rennen.

Nikkie: Ik hoopte vooral op denkspellen en mindfucks. Vorig jaar, toen Jan achter iedereen langs liep... kippenvel! Daar was ik klaar voor.


En op wat voor locatie?

Rick Paul: Lekker warm. Nou, dat heb ik gekregen!

Nikkie: Ik wist sowieso dat het warm zou worden, dus daar had ik me mentaal al op voorbereid. Zuid-Amerika verwachtte ik stiekem ook wel. Maar ik nam toch een panterprintje mee voor het geval het tóch Madagascar zou zijn, haha.


Wat vond je van deze groep kandidaten?

Rick Paul: Het was meteen een feest! Veel humor en heel relaxed.

Nikkie: Wie is de Mol? 2019 is een groep mega-getalenteerde, liefdevolle mensen die elkaar echt hebben gevonden.


Hoe had je je voorbereid op het spel?

Rick Paul: Nauwelijks. Ik had zin om er gewoon in te duiken. Rustig blijven en goed naar dat onderbuikgevoel blijven luisteren.

Nikkie: Ik heb een cursus mensen lezen en liegen en bedriegen gevolgd. Klinkt heftig, was het ook. Je zal mij veel zien opletten in de groep: wie valt er op, wie doet gek, wie moet ik in de gaten houden, en misschien nog wel het allerbelangrijkste: hoe zorg ik dat ik ook een beetje met de waarheid kan spelen?


Had je een tactiek bedacht? En heb je hier wat aan gehad?

Rick Paul: Mezelf zijn, want ik weet dat ik moeilijk te peilen ben. Vooral rustig blijven, me niet gek laten maken. En blijven luisteren naar m'n eigen gevoel. Heeft het geholpen? Tja...

Nikkie: Mijn tactiek was vooral mezelf te zijn. Die regel hanteer ik waar ik ook aan mee doe. Hier heb ik zeker wat aan gehad.


Welke eigenschappen van je kwamen goed van pas?

Rick Paul: Ik ben fanatiek en rustig op de goede momenten. Heel prettig bij deze rollercoaster.

Nikkie: Mensen vertrouwen me snel en zien me als een soort uitlaatklep. Dat gebeurde ook bij Wie is de Mol?. Met de een en de ander kon ik uren kletsen!


En welke niet?

Rick Paul: Te veel piekeren over wat verdacht is...

Nikkie: Ik ben na Wie is de Mol? 25 kilo afgevallen. Iets wat ik graag vóór De Mol had gedaan. Ik denk dat ik met die 25 kilo minder iets beter bij fysieke opdrachten was geweest.


Wat zou jou een goede Mol maken?

Rick Paul: Ik ben een allemansvriend en kom ondanks wat ik van binnen voel en meemaak altijd erg rustig en zen over.

Nikkie: Het feit dat iedereen me al vanaf seconde één afschrijft omdat zo’n “blond make-upmeisje” het nooit kan zijn.

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page