top of page

Dit zijn jullie mooiste herinneringen aan Wie is de Mol?


Herinneringen aan Wie is de Mol?

Foto: Tunnelvisie


EXTRA - Vorige week plaatsten we een artikel over onze eigen herinneringen aan Wie is de Mol?. Maar we waren ook benieuwd naar jullie herinneringen. En dus vroegen we jullie om die op te sturen, wat jullie massaal deden. Na lang wikken en wegen hebben we er daar vijf van uitgekozen.


In negentien seizoenen tijd is er enorm veel gebeurd in Wie is de Mol?. Niet alleen in het programma zelf, maar ook voor de buis. Jullie hebben allemaal een hoop verhalen over hoe jullie het spel in al die jaren beleefd hebben. Dus toen we jullie vroegen om jullie mooiste herinneringen naar ons op te sturen, kregen we een hoop mooie reacties binnen. Waarvoor dank!


Na lang nadenken hebben we uiteindelijk de knoop door moeten hakken en vijf verhalen uitgekozen. Die vind je hieronder terug. Staat jouw verhaal er tussen? Dan mogen we je ook nog eens blij maken met twee kaartjes voor de Wie is de Mol? Fandag, inclusief meet & greet met de kandidaten!


Jan Versteegh blijkt de Mol te zijn

De herinneringen van Daan van der Spek

Mijn mooiste moment van Wie is de Mol? was echt vorig jaar bij de LIVE Finale in het Vondelpark. Het was het eerste jaar dat ik erbij was. Ik was er al om 13:00 uur. Gelukkig helemaal niet erg, want het was heel gezellig met alle Molloten die gedurende de dag aankwamen. Toen de Mol, Jan, live op het podium bekend maakte dat hij de boel de afgelopen weken had gesaboteerd, kreeg ik kippenvel over mijn hele lichaam. Dat moment zal ik nooit vergeten! Ik hoop er dit jaar weer bij te kunnen zijn. Verder vond ik de opdracht dat Jan lekker aan het mollen was in de trein geweldig! Een Mol die op het begin niet opviel, maar wel echt heel goed bezig was!



De ontknoping van Wie is de Mol? 2011

De herinneringen van Mats van de Beek

Mijn eerste herinnering van Wie is de Mol? was de finale in 2011, toen Patrick de Mol bleek te zijn. Ik vond het programma zo spannend en mysterieus. Vanaf 2013 ben ik echt begonnen met Wie is de Mol? kijken. Niet altijd live, maar ik probeerde de uitzending wel altijd terug te kijken. Ik had het alleen nooit goed. Ik zat altijd in een verkeerde tunnelvisie. Toen Wie is de Mol? naar de zaterdag ging, kon ik wel elke week live kijken en werd ik daar ook fanatieker in. Met als gevolg dat ik het in 2016 wel goed had. Ik was toen zo zelfverzekerd dat ik er meerdere weddenschappen gedaan heb. Toen bleek dat ik het goed had, was ik zo blij. Dat is nog steeds mijn favoriete moment van Wie is de Mol? en nu kijk ik nog steeds met heel veel plezier!


"Wij zijn niet in Kiev, vriend!"

De herinneringen van Helga Vis

Elk jaar kijk ik met heel veel plezier naar Wie is de Mol?. Ondertussen zijn man en kinderen daar ook bij gekomen. Heel veel mooie momenten gezien in al die seizoenen. Als je denkt dat het niet beter kan worden, lukt het dan toch weer. Dat moment was dan vorig jaar, toen Jan het voorzetje gaf aan Ruben en Ruben hem inkopte. Ieder duo zat in een ander land: wat een kippenvelmoment! Wat een fantastische start van een wederom geweldig seizoen. Toen onze dochter van toen nog zes Ruben ontmoette op de Wie is de Mol?-fandag en tegen hem zei: "We zitten niet in Kiev, vriend. We zitten in Almaty, Kazachstan", lachte hij zich kapot. Zo beleven wij als gezin ook gezamenlijk veel plezier aan Wie is de Mol?.


Rijdende route

De herinneringen van Myrthe Serné

Dat is toch wel afgelopen zomer, toen ik met mijn familie afrees naar Oregon en daar al het moois van Wie is de Mol? ging bewonderen en proberen na te doen. Zoals de rijdende route, die ook bij ons een rijdende ramp werd! Mickey Mouse natekenen op het strand en een bezoekje brengen aan het bos waar de helikopterbriefjes hingen. Mijn mooiste herinnering is dat dus!


De herinneringen van Manon Verhees

Naast alle seizoenen elke week weer verheugen op de volgende spannende aflevering van Wie is de Mol? en dan vervolgens thuis, op mijn werk en op de sportclub overleggen met iedereen wie je verdenkt, wat je een echte Molactie vond en welk spel je weer geweldig vond, zijn er nog twee hele leuke Wie is de Mol?-herinneringen. De eerste is het feestje van mijn dochter Febe (enorme Wie is de Mol?-fan) met als thema "Wie is de Mol?". Uren heb ik met veel plezier alle spellen voorbereid, natuurlijk 'gestolen' van de echte. Zo tof om dan al voor het feestje contact te hebben met een van de meiden waarvan ik dacht: dat zal een goede Mol zijn. En zo genieten dat alle kinderen op het feestje zo vol voor alle spellen gaan, aantekeningen maken in het Molboekje, bondjes sluiten en enorm enthousiast zijn. En termen als "etherdicipline" roepen door de walkietalkie, en alles uit de kast halen om liedjes uit te beelden voor het team tegenover hen in de andere auto. Heerlijke herinnering!

De tweede herinnering is eigenlijk zo eenvoudig, maar voor mij echt het "eindelijk, Wie is de Mol? is weer op tv"-gevoel. Namelijk met de familie in de Ardennen zijn als de eerste aflevering van seizoen 2019 uitgezonden wordt. Maar dan in een huisje waar de tv geen enkele zender echt ontvangt, laat staan NPO 1. Dus na alle inzet van opa en mijn man lukt het dan op de laptop. Gejuich! En dan zit iedereen om de laptop heen gepropt, aantekenboekjes op schoot en de open haard brandt op de achtergrond. Eindelijk: we kunnen weer Wie is de Mol? kijken!

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page