top of page

10 vragen aan Buddy Vedder en Leonie ter Braak


Buddy Vedder en Tina de Bruin

Foto: AVROTROS

INTERVIEW - Deze week stellen we iedere dag tien vragen aan twee kandidaten van het nieuwe seizoen. Hoe hebben ze het spel ervaren en hoe hebben ze zich voorbereid? Vandaag is het de beurt aan presentator Buddy Vedder en presentatrice Leonie ter Braak.


Vond je het lastig om geheim te houden dat je meedeed aan Wie is de Mol?

Buddy: Jazeker! Je moet tegen je beste vrienden liegen. Maar stiekem was het ook wel weer leuk om dit geheim te houden.

Leonie: In mijn geval was dat best lastig. Ik had gezegd dat ik naar Oostenrijk ging voor een retraite. Al gauw begonnen collega’s vragen te stellen aangezien ze het verdacht vonden dat ik precies rond die tijd vertrok. Vervolgens was ik ook een van de meest genoemde deelnemers op allerlei websites.


Was Wie is de Mol? wat je ervan verwachtte?

Buddy: Ik vond het waanzinnig! En echt een eer om onderdeel te zijn van, voor mij, het vetste programma van Nederland!

Leonie: Het was alles wat ik verwachtte. Een club mensen die elkaar niet kennen die gezamenlijk een doel hebben: het ontmaskeren van de Mol. Het was een achtbaan. We hebben veel lol gehad, maar het was ook best pittig.


Op wat voor soort opdrachten hoopte je vooraf?

Buddy: Spanning en veel actie. Lekker heen en weer rennen, zodat ik mijn energie goed kwijt kan, haha!

Leonie: Ik hoopte op actie. Dus springend van een brug. Abseilend van een berg. Ik houd van doe-opdrachten.


En op wat voor soort locatie?

Buddy: Het liefst op een plek waar ik nog nooit was geweest, dus met China was ik erg gelukkig.


Wat vond je van deze groep kandidaten?

Buddy: Het is een uiteenlopende groep mensen (van MMA-vechter tot ontwerper), maar allemaal heel leuk.

Leonie: Er zat veel humor in de groep. Dus tijdens de busritten werd er veel gekletst en gelachen. Maar we zijn ook een zeer fanatieke groep, dus het spel werd hard gespeeld.


Voelde het extra speciaal om mee te doen aan een jubileumseizoen?

Buddy: Ja! Het programma bestaat bijna net zolang als ik, haha!

Leonie: Vanaf mijn eerste opnamemoment voelde je aan alles dat dit een bijzonder moment was. Midden in China op een vette locatie richting Rik lopen is een moment dat ik niet snel meer zal vergeten.


Had je vooraf een tactiek bedacht? En heb je hier wat aan gehad?

Buddy: Ik wilde vooral tijdens de opdracht een slimme positie kiezen en dan een beetje een overzicht houden. Of ik er wat aan gehad heb? Dat gaan we zien...

Leonie: Niet te veel informatie delen, goed kijken en verwarring creëren. Dat was mijn tactiek.


Welke eigenschappen kwamen je goed van pas in het spel?

Buddy: Dat ik over veel dingen nadenk.

Leonie: Dat ik goed kan acteren.


En welke niet?

Buddy: Dat ik over veel dingen nadenk.

Leonie: Mijn lichte faalangst.

Gerelateerde posts

Alles weergeven

GERELATEERD

bottom of page